Kombiniz arıza yaptığında sizin yapmanız gerekenleri,yani kombinin çalışması için asgari şartları yerine getirmeniz gerekmektedir.
Nedir bunlar:
Kombinize elektrik akımı sağlıklı bir şekilde gelmelidir.Aynı şekilde gaz akışı da sağlıklı olmalıdır.Yani sigorta atmışsa ,ya da gaz vanası kapalı ise kombinizin yanmaması doğaldır.Tesisatta gerekli su basıncını sağlamakta asgari şartlar arasındadır.
Sonuç olarak servis çağırmadan önce; elektrik akımı var mı yok mu bakılacak, gaz geliyor mu bakılacak,tesisattaki su basıncı 1 barın üstünde mi bakılacak. Bu şartlar sağlanmışsa ve de kombi yanmıyorsa arızaya servis çağırılması gereklidir.
Birde tartışma konusu olan garanti kapsamının neleri kapsadığı konusu:en çok tartışılan konular arasında yada başka deyişle zamanımızın çok harcandığı bir konudur.Sayın tüketiciler garanti;üretilen malın üretim hatalarına karşıdır.Değilse sizin bacanızın çekmemesi,tesisatınızın hatalı yapılmış olması,sigortanın atmış olması,gaz vanasının kapalı unutulması,tesisattaki su basıncının düşük olması,reset yapmayı bilmemek garanti kapsamına girmez.
Şimdi garanti kapsamına girmezse ne olur:Garanti kapsamına giren bir iş ise servis parasını merkezden alır,fakat gaz vanasının kapalı olması veya tesisatta su basıncının düşük olması gibi arızalar için merkez para ödemez.Merkez para ödemezse müşterimiz para ödemezse biz parayı kimden alacağız. O zaman müşterilerimiz servis ücretini ödemek durumunda kalacaktır.Bizler genelde bu durumları hatırlatıyoruz;bazı müşterilerimiz anlayışla karşılayıp teşekkür ettikleri gibi ,bazıları ise kaçacak mıyız neden parayı söylüyorsunuz,servis değil misiniz? gelmek sizin göreviniz değil mi? diye tartıştığımızı olaylar çok olmuştur.
Bu gibi tatsız tartışmaların olmaması için tüketicimizde haklarını bilecek; servislerimizde hakkı olan parayı; isteyecektir.
Servis geldiğinde kombiniz hakkındaki sorunlarınızı tek tek anlatınız.Sizler bize hangi arızaları söylerseniz bizler o arızaları
gideririz,ancak bizim gözümüze çarpan arızaları da size söyleriz kabul ederseniz o arızaları da yaparız.
Fiyat konusunda herhangi bir tutarsızlık hissettiğiniz an fiyat listesini görmek en doğal hakkınızdır.
Şunu unutmayınız yetkili servislerle çalışmanın sizler açısından yararları büyüktür. Servisten memnun kalmadığınızda servisi merkeze şikayet etme hakkınız vardır,takılan parçaların garantisi vardır
Biz firma olarak kombinize atölyede bakım yapılmasına karşıyız.
Atölyede yapılan bakımlarda müşteri genelde acaba ne bakım yaptı? benim parçamı değiştirdi mi? ...tüm bu soru işaretlerini ortadan kaldırmak servisin elindedir.Servis isterse tüm bakımları müşterinin yanında yapabilir.Arızalı olan parçayı değiştirip kombinizi çalışır halde teslim etmek hem bize hem de ;siz müşterilerimize huzur verecektir.
Bir başka konu ise arızalı parçaların servis tarafından götürülmesi konusudur.Kombiniz garanti kapsamında değilse arızalı olan parça sizindi,değişen parçanın da parasını vereceğiniz için; o da sizin parçanız olduğundan arızalı parçaları servisler alamazlar.
Evinizde kullanmakta olduğunuz doğalgaz cihazlarına kesinlikle müdahale yapmayınız.
Teknik Servis kombinizi devreye almaya geldiğinde kombinizin nasıl kullanılacağını anlatırken dinleyiniz, anlamadığınız yerleri tekrar anlatması için sorunuz. Anlayana kadar sorunuz. Gerekirse servisin yanında kendiniz bir iki sefer cihazı çalıştırmayı ayar yapmayı denemelisiniz.